fredag 25 oktober 2013

Övning ger färdighet

Vi blir bättre och bättre på matningen. Ja, för det är ju inte bara bebis som ska gapa och svälja. Mamma ska ju helst träffa munnen också trots att den studsar upp och ner och kastas åt höger och vänster. Men det är nyttigt att kladda tror jag! Om Emilio redan kladdat ner kläderna får han leka med skeden och tallriken, öva matmotoriken lite:) Han orkar äta ganska mycket nu känns det som (jag har ju inte så mycket att jämföra med). Idag åt han ungefär en halv burk potatis/majs vilket är det mesta han ätit, det fick ersätta amningsmålet. Jag tycker det är svårt att veta hur mycket de "bör" äta, vi stressar inte utan tar det lugnt med maten. Kompletterar även med lite katrinplommon och tro mig- det får verkligen fart på magen! 

Herr plutt övar även på att förflytta sig på mage. Han vill, han kämpar, han dreglar, han halkar i dreglet, han ger upp... Ja så kan det se ut vissa gånger haha! Snart får man väl ta och säkerhetsanordna huset:)
Kladdigt värre!

Nääästan

Buhu, jag skiter i den där klossen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar