måndag 1 juli 2013

Är det dags igen?

För några veckor sedan skrev jag om att Emilio var inne i ett utvecklingssprång. Jag undrar om nästa börjar nu. Från att i förrgår ätit kl 20, 03 och 06.30 var han inatt vaken och åt 20, 00, 02, 04, 06. Mamsen är trött och måste ha på snäckorna idag! Jag tyckte redan igår att han betedde sig lite annorlunda vid skrikningarna. Fast det är än så länge mycket lugnare än förra gången. Förhoppningsvis har boken jag reserverat  om detta kommit till bibblan idag. Nu runt 8 v utvecklas bebisarna visst genom att upptäcka olika mönster och göra ljud. Då är det bra att titta på saker tillsammans med barnet och härma ljuden:)

Det som känns lite bra, om man får tycka så, är att en annan blogg jag läser ( tussilulls.blogg.se) nästan  precis hamnar i dessa faser samtidigt. Då vet man att man inte är ensam:)

3 kommentarer:

  1. Det kan nog vara på gång. Prinsen är på väg in i sitt tredje utvecklingssprång och har ätit varannan timme senaste 2 dagarna. Han vill försäkra sig om att det kommer finnas tillräckligt med mat så busungen ökar min redan galna mjölkproduktion. Hjäääälp :P

    SvaraRadera
  2. Ja, idag har man inte gjort mycket annat än matat/snuttat bebis... puh... och så blir han arg när han råkar släppa bröstet och så kan han bli arg när han väl får bröstet... ingenting duger :P

    SvaraRadera
  3. Min A har alltid ätit varannan timme och ibland tätare under utvecklingssprångren. Fast nu vid 3 månader börjar han sova längre stunder på natten

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera