onsdag 10 juli 2013

Bortbjudna

Nu är vi hemkomna från middagsbjudning. Jag var lite orolig att Emilio skulle vara övertrött och gnällig men han sov hela tiden, till och med när vi flyttade över honom till babyskyddet trots att han inte ätit på över 3 timmar (äter efter 2.5 timmar annars). Det var mycket folk och 3 barn där så ganska livligt, men han tyckte nog bara det var skönt. Han sov mestadels i mammas famn. Vi lägger ju vanligtvis honom vid 8 men det fick bli lite senare idag. Nu äter han sista målet, kanske kan hoppas att han sover lite längre än till 6 imorn bitti efter sitt nattmål:)

Det är svårt att vara nyttig när man är bortbjuden. Det bjöds på massa olika rätter, dock var det mesta med kolhydrater- och det är ju jag lite rädd för just nu! Jag tog en minibruchetta till förrätt, sallad och kyckling+nudlar (låg ihop så kunde inte plocka bort) till huvudrätt men efterrätten var svår. Värdinnan hade lagt upp sockerkaka, bär och grädde på tallrikar.. Funderade på att bara äta upp allt, vad gör väl det lilla liksom? Men sen tänkte jag att nej, inte nu när jag väl tagit tag i kosten. Så jag körde en fuling och slängde halva biten kaka när de inte såg, och lät den andra ligga kvar på tallriken med lite utsmetad grädde. Åt upp bären:) allt ikväll var kanongott men jag har lite småångest för nudlarna. Men det är i alla fall mat och inte socker, man får se det så! 

Om en månad är jag säkerligen inte alls så hård med kosten, även om jag önskar det, så jag passar liksom på nu när jag har ångan uppe:)

1 kommentar:

  1. Läste precis gästinlägget, och enklare än så behöver det ju faktiskt inte vara :)
    Härligt att du stod emot sockerkakan, ofta äter man ju bara på ren vana när man blir bjuden ;)

    SvaraRadera