onsdag 24 juli 2013

Ben och mage

Igårkväll tränade jag ben och mage. Jag körde magövningar från Olgas bok och knäböj, utfall och benpress. Det kändes nästan som att jag sträckte båda benen, träningsvärken kom liksom med detsamma. Om jag jämför med de senaste veckorna med de senaste åren känns det som att jag bara lallat runt på gymmet tidigare år. Då har jag tränat lättare vikter och fler repetitioner. Det kan ju vara bra att göra det också ibland men jag har aldrig tagit i så mycket som nu.

Det som är bra med att träna när man har barn är att man verkligen passar på och ger allt när man väl gör det. Ensam tid finns det inte gott om med en bebis så det är ingen mening att fuska när man väl får tid till att träna. Går man bara till gymmet och drar lite i maskinerna kan man lika gärna vara hemma och gosa med sin bebis. Allt eller inget, så känns det nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar