söndag 28 juli 2013

Vecka 3

Nu har det gått 3 veckor av min förändra-mamma-kroppen satsning. Jag har inte ätit några sötsaker. Det jag utesluter är alltså godis, kakor, chips, läsk, juice, socker i teet... Jag har minskat på kolhydraterna men får i mig något varje dag, kanske couscous eller en potatis. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med kolhydrater. Är lite rädd för att äta det samtidigt som man inte ska mixtra för mycket med att utesluta näringsämnen. Då kan kroppen istället reagera kraftigt när man väl äter det.

Nu har jag det lite så att istället för att unna mig en kaka unnar jag mig potatissallad. Det har gått förvånansvärt lätt att inte äta sött men de senaste dagarna har jag varit mer sugen än innan.  Men ska i alla fall hålla mig en månad innan jag smakat något igen, helst längre.  

Denna veckan har jag gått ner 8 hg. Det skiljer sig ju några hekto från dag till dag men jag går på dagens vikt. Så länge som jag känner att det händer något i kroppen så fortsätter jag som jag gör. Stannar det sedan av får jag öka på träningen eller justera kosten.

Jag har styrketränat 2 dagar denna veckan och sprungit en dag. Ett av styrkepassen har jag inte hunnit med så får ta det imorgon, så det blir ett extra pass nästa vecka:) 

För att behålla motivationen när det gäller kosten så gör jag så här: är det en jordgubbspaj som det frestas med så tittar jag på den och föreställer mig smaken. Vet precis hur det smakar för jag har ätit det så många gånger förr. Efter en stund tröttnar jag på "smaken" och tänker att smakar jag så tar det mig ännu längre tid att komma i form.
Att motiveras till att styrketräna har jag inga problem med, men däremot konditionen. Men när jag sprang häromdagen och det började bli jobbigt tittade jag ner på mina dallrande lår och tänkte bara: nu eller aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar