lördag 6 juli 2013

Mammakroppen

Kroppen ändras under graviditeten och efter förlossningen. Givetvis viktmässigt, vägde mig idag och nu har jag gått ner mina 23 mammakilon. Fast jag firar inte riktigt än eftersom det känns som att jag har 10 kilos övervikt kvar. Är mycket större nu än innan jag blev gravid trots att jag väger lika mycket. Men jag får skylla mig själv, har inte alls varit hård med kosten på sistone. Men jag ska skärpa mig jag lovar. Imorn kommer jag äta kakor men jag ska börja på måndag, ok?  Jag skriver det här så får jag lite extra press. Kanske tvingar mig själv att skriva ut om jag äter något onyttigt så att jag får skämmas lite. Ja så säger vi, måndag kör vi på!!

Annat som ändrats på mig är håret och naglarna. När jag var gravid växte håret mycket och blev tjockt, nu börjar jag tyvärr märka att jag fäller rätt mycket. Däremot blir inte mitt hår alls lite flotigt längre. Från att ha behövt tvätta det varje eller varannan dag behövs det nu bara ett par gånger i veckan, skönt! Sedan förlossningen har mina naglar blivit jättehårda så de har blivit rätt långa. Vet inte om det beror på amningen, men hoppas det håller i sig!
Jag har fastnat för Isadoras nagellack med bred borste. Behövs bara ett tag på varje nagel och det torkar jättesnabbt. Denna färgen heter Glace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar