tisdag 23 juli 2013

Bola och bebis

När jag var gravid köpte jag en bola från silvermama.se. Det är ett långt halsband med en liten bjällra i som bebisen hör plinga i magen. Tanken är att ljudet sen ska lugna bebisen när den väl kommer ut eftersom det påminner om tiden i magen.

Jag använde min bola i stort sett varje dag under graviditeten, älskade den! Men sedan Emilio föddes har jag inte vetat vad jag ska göra med den. Har haft på mig halsbandet nån gång men dels var det i vägen när jag bar honom och så kändes det typ som jag var gravid igen. Har plingat med den ovanför Emilio och försökt sätta fast den i vagnen men inte lyckats. 

Men igår fick jag en present från Silvermama. En helt ny produkt som används till bolan, nämligen ett barnvagnshänge. Det är ju jättesmart! Då hör ju bebisen det välbekanta ljudet när den ligger i vagnen:) Och det kan nog behövas till vår lille plutt som ibland tröttnar i vagnen..

Jag har redan satt fast den i vagnen men inte hunnit gå några rundor än. Blir jag nöjd ska jag allt se till så att en av er läsare också får en!
Obs! Gammal bild!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar