torsdag 25 juli 2013

Fler syskon

En dag som idag känner jag att jag inte vill ha några andra barn än min Emilio. Inte för att det är jobbigt haha, utan tvärtom. Hur skulle jag någonsin kunna älska ett annat barn så här mycket? Vill jag lägga tid på andra barn när jag redan har ett så perfekt underbart att skämma bort?

Andra dagar känner jag att jag vill ha hit många barn som helst. Ungar är ju underbara och jag vill ha en hel flock, och vill alltid ha en liten bebis hemma!

Men om jag nu är lite rationell och tänker på vad jag de flesta dagar egentligen vill så hade jag nog velat ha 2-3 barn. Patrick tycker att 2 st är perfekt. Han menar att har man för många så har man kanske inte tid eller råd att göra grejer (åka på semester, ridning, fotboll eller vad det nu kan vara). Och det har han förstås rätt i! Jag kan tänka mig att vi skaffat ett till barn om några år och sen kanske en sladdis om man saknar det för mycket om typ 10 år, hihi:) 

Men än på några år är det inte dags, men en sak är säkert: jag saknar verkligen att vara gravid. Jag tyckte det var helt underbart! Saknar den goa magen med något spännande buffande inuti. Så som det var i v30-35 hade jag alltid kunna tänka mig att ha det, permanent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar