söndag 21 juli 2013

Sova på dagen

Emilio sover ganska många gånger på dagen, men bara ungefär 20 minuter åt gången. Vi bär nästan alltid runt på honom då för han vaknar så fort man lägger ner honom. Vid några enstaka tillfällen har det gått men inte ofta. Jag har lärt mig att få saker gjort med en hand men har väl börjat inse att det ändå  förhindrar en en del. Nu får jag passa på att göra saker när han leker i gymmet där jag helst av allt vill leka med honom. Ska ju egentligen passa på att göra saker när han ändå sover.

Så idag började "operation sova själv på dagen". Jag bar ner babynestet från vår säng, tänkte att det är ju hans egna säng så han kanske känner sig trygg i den. Efter han somnat i min famn la jag ner honom och han vaknade på en gång. Så jag satt kvar med handen på hans mage en stund. Och hör och häpna: han somnade och låg och sov i en och en halv timme. Jag var tvungen att väcka honom nu eftersom vi ska iväg och redan är en halvtimme sena! Tänk om det alltid kommet vara så här lätt, varför har jag inte testat det innan? Jag har ju i och för sig det när han var pytteliten men då ville han verkligen inte. Men det där babynestet är allt bra..:)

Så vad gjorde jag när han sov? Jag önskar att jag typ gick ut och vattnade i min döda trädgård ( usch blir uttråkad bara att skriva om det) men något annat upptog min tid. Flugor. De satte sig i lillens ansikte när han sov så då blev jag arg. Såg att de bajsat på min snäckskalslampa och då blev jag ännu argare. Hittade en smällare och mördade en av dom. Fick jättedåligt samvete men sa till de andra: så går det när ni messar med min familj. Och därmed basta!

1 kommentar:

  1. Naw, tack så hjärtligt :) Våran Elton blir 5 månader den 11 aug :) Så 4½ ungefär :)

    Kram!

    SvaraRadera