måndag 22 juli 2013

Vecka 2

Nu är det två veckor sedan jag helt slutade äta sötsaker och började styrketräna. Det låter inte länge men jag tror ärligt aldrig att jag hållt mig så länge från sötsaker. Tidigare när jag gått ner i vikt har jag istället hållt det till en dag i veckan, då jag kanske tagit en fika eller ätit popcorn.

I veckan styrketränade jag 3 dagar, sprang en dag +några promenader. Så allt går enligt planerna. Jag har aldrig tagit i så mycket eller haft sådan träningsvärk som denna veckan! Jag har tränat på kvällarna när Emilio sover, det har varit skönt för då har jag sluppit stressa och det har varit lite folk. 

Jag har ätit mycket proteinrikt som kött, kvarg och proteinpulver. Har ätit mindre kolhydrater än vanligt men inte uteslutit det. Det har varit många frestelser, speciellt på kakor, men jag har lyckats stå emot:)

Vågen står på - 3hg efter denna veckan. Sakta men säkert...

Jag tog förresten mina mått igår, det var en månad sedan jag gjorde det sist. På en månad har jag gått ner 3 kg, minskat 3 cm runt brösten och 2 cm i midjan. Magen och låren är detsamma. Jag hade såklart hoppats att de också skulle blivit mindre men det är bara att fortsätta kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar