torsdag 18 april 2013

Babykläder

Här i Ronneby där jag bor (eller jag bor egentligen i Kallinge som ligger lite utanför Ronneby) har vi ett fåtal butiker som säljer bebiskläder. Bl.a Lindex och Kappahl, som har väldigt söta kläder men vars sortiment jag har tittat igenom hundratals gånger. När jag var i Karlskrona idag så passade jag på att titta på HM, Polarn och Pyret och Cubus. Men jag blev lite besviken...Det känns som att kläderna för de allra minsta är så tråkiga. Jag var ute efter något i stl 50 och det kändes som om allt var enfärgat eller randigt i vitt, blått, rosa eller grått. (Jag överdriver lite men i stort sett var det så). I de större storlekarna finns det en massa fint, men jag vill ju ha fina plagg redan från början;) Jag tänker mig plagg med söta och tuffa mönster och tryck, och inte bara blått till killar.

Det blir nog så att jag köper lite plagg på Kappahl och Lindex imorgon, de har ändå fina kläder.
Har ni tips på några butiker eller märken som jag helt har missat och som har jättefina plagg?

5 kommentarer:

  1. Har köpt i stort sett alla bebiskläder på Next. De har hur underbara kläder som helst och olika kollektioner och stilar. Bra priser, kvalité och fina kläder som inte "alla andra" köper =) Jättebra leverans och bara att välja och vraka: http://www.nextdirect.com/se/en/shopping/boys/newborn-boys/3

    SvaraRadera
  2. Kul blogg du har! Har inte kommenterat tidigare men följt dig ett tag:)
    Name it, har jag handlat lite på till min bebis som ska komma när som. Finns på nätet och jag tycker de har enkla fina kläder men det är inte så vanligt som lindex. Jag vet inte vad bebis är för kvalisort och tycker det är svårt då men du kanske vet?

    Sussi, tack för tipset om next! Helt underbara kläder ju. Vet du hur dem är i storlekarna? Som hemma?

    Ha en go helg! / Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag TROR de är som hemma. Det ser iaf ut så när jag jämför. Sen vet jag ju inte riktigt hur storlekarna är hemma. En del säger att det kan skilja ganska mycket bland bebiskläderna från Lindex, Kappahl etc. Men om 3-5 veckor borde jag veta hur de passar på lilla bebisen =)

      Radera
    2. Tack:) De ska jag kika in. Ja, vi är rätt säkra på att det blir en liten pojke så då känns det lite lättare att välja kläder. Lycka till med er bebis!

      Radera