tisdag 9 april 2013

BM besök v 37

Idag var jag hos barnmorskan. Senast var för 2 veckor sedan. Det är ju varannan vecka nu mot slutet, och vi får väl se hur många fler besök det blir:)
Sist jag var där var mitt järnvärde lågt så jag fick börja med Niferix istället för Hemofer, så nu hade värdet ökat igen. Och jag har faktiskt känt mig lite piggare.

1kg/vecka, det är det jag går upp nu. Nu har jag gått upp 19kg sammanlagt. Det är ju ca en månad kvar så får väl räkna med en uppåt 25kg! SF måttet hade ökat en centimeter sedan sist och var idag 33.

Bebis hjärtljud lät bra, de låg i snitt på 145.

Jag vet att vissa skriver sammanfattningar av graviditeten i denna veckan. Det kanske är lite olika rutiner på olika landsting. Vi skrev ingen sammanfattning, däremot skrev hon om det var några särskilda önskemål vi hade inför förlossningen. (Sen kanske hon skrev att jag haft en "normal" graviditet också).

Ett enkelt och bra besök helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Hej :)

    Har följt din blogg sedan du startade och skall till MVC för första gången på fredag. Jag är livrädd för allt som heter nålar och sprutor, så min fråga till dig; har de tagit prover i armen på dig varje gång du har vart hos BM?

    Tack för en toppenblogg!!!
    (Kan inte välja annat än annon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Åh vad spännande, grattis till graviditeten:) Innan jag blev gravid hade jag aldrig tagit blodprov. Jag tycker det är jätteobehagligt att ta i fingret, det klickar så äckligt även om det egentligen inte gör ont. Jag har bara tagit blodprov i armen en gång hos BM, det var efter v 20 någon gång när man testade för sjukdomar som HIV. Annars har det varit i fingret varannan gång för att kolla järnvärdet.
      Det kommer säkert att gå jättebra!:)

      Radera