torsdag 25 april 2013

Waiting for a star to fall

En av mina vänner bor i Kalmar, som ligger ungefär 1.5-2 timmar här ifrån. På söndag ska jag och några andra tjejer åka upp och hälsa på henne och ta en shoppingtur. Då är jag i v 39+1. Papi är inte jätteglad över det..Han säger att "tänk om det händer något när du är du uppe, ska du verkligen åka så nära BF?". Men jag tänker lite såhär: är det så att jag känner något annorlunda i kroppen i helgen, typ värkar, så åker jag givetvis inte. Och är det så att jag skulle börja få värkar/vattnet skulle gå när jag är i Kalmar så är jag en timme från förlossningen istället för en halvtimme som det är när jag är hemma. Och så snabbt går ju tyvärr inte förlossningar;)

Jag kan ju inte bara sitta hemma och vänta, man får ju passa på att göra saker medan det finns tid och ork. Efter BF däremot, då vet jag inte om jag skulle åkt iväg...Men det är nog för att man är lite smått galen i skallen de dagarna haha:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar