torsdag 28 februari 2013

Du säger ingenting, min kära lilla bebis. Men det är dig jag gillar bäst.

Åh, när jag skrev om solen innan så kom jag att tänka på gamla barnvisor jag alltid lyssnade på och sjäng när jag var liten. Jag hade de inspelade på ett band och en freestyle som jag lyssnade på.
Dessa var några av mina favoriter:

  • Det är så härligt att gå i solen
  • Hej vind, vad gör du bakom hörnet
  • Vad du är söt, min kära lilla ponny
  • Är du vaken Lars?
  • Sudda bort din sura min
  • Och så någon där man sjöng om en som hette Oskar...?
Jag undrar om det går att få tag i någon skiva med gamla barnvisor. Och jag undrar vad det var för kvinna som sjöng dem på mitt band, tror det var hon som skrivit några? Nej, de här grejerna måste jag kolla upp en dag!

Vilka var era favoritvisor när ni var små?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar