torsdag 7 februari 2013

I will never be the same, without you

Efter jag druckit glukosen innan så fick jag komma in till barnmorskan. Vi mätte magen och lyssnade på hjärtljuden. SF måttet var på 26 och rakt på kurvan. Bebis hjärljud var på 138 och lät jättefina:) Han var lite lugnare idag inne i magen och hon hamnade rakt ovanför hjärtat med detsamma.

Vi bokade upp tider ända fram till BF. Turligt nog kunde jag välja tider där papi kan följa med också. Jag bokade även in oss på en föräldrargrupp som startar i mars. Det känns inte som att det är så långt kvar nu alltså!

Jag fick en broschyr om amning och en skiva med sånger och texter. På skivan är det barnvisor, rörelsevisor, vaggvisorn och ramsor.

Man sulle ju vänta 2 timmar efter man druckit glykolen, eller glukosen menar jag. Jag hade med mig massa gravidböcker man jag hann inte öppna en enda. Det var en annan tjej som också var där och väntade så vi satt och pratade bort tiden istället:)

Blodprovet visade att jag inte fått någon diabetes, och de andra värdena var med bra. Skönt!


När jag väl kom hem var jag vråålhungrig så jag unnade mig en lyxbrunch som jag åt samtidigt som jag tittade en stund på min favorittecknade film Anastacia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar