tisdag 26 februari 2013

You´re the only one, the only one. We´re stronger than before.

Idag var jag på Body Pump 30 minuter+ gick lite på bandet. Det här blir nog det enda passet jag kommer gå på fram till bebis kommer, sen kommer jag ju fortsätta med egen styrketräning + promenader.

Jag trodde att jag skulle kunna gå på Body Balance in i det sista, men min ömma magplätt klarar nog inte det. Hade väldigt ont i magmusklerna efter fredagens pass, eftersom magen sträcks ut och späns så mycket under passet. Jag läste i en av mina gravidappar att man rekommenderas rulla över på sidan när man ska resa sig upp från sängen eftersom det inte är bra att ta i med de sköra magmusklerna nu. Så tyvärr blir det nog bye bye kebaben till Body balance i ett par månader nu.

Jag undrar hur många veckor till jag kommer orka träna? De sista veckorna kanske man bara kan räkna med små korta promenader. Därför vill jag hålla igång med att bygga upp kroppen nu så länge jag kan (med bygga upp kroppen menar jag att inte säcka ihop, inte att bygga några muskler alltså. Vill inte tappa hållningen helt så att rygg går av och knäcka spräcks). Jag längtar faktiskt tills jag kan gå på alla de andra gruppträningarna nu till sommaren!

Åh, vet ni vad jag gjorde innan då? Tappade husnyckeln någonstans, förmodligen på gymmet. När jag kom hem hade den nyckeln trillat av nyckelknippan-skitkonstigt! Kom inte in i huset så fick köra hem till mamma och hämta reservnyckeln. Hoppas att någon vänlig själ hittar min, eller att jag själv gör det imorn!

Förresten. Undrar ni ibland hur jag väljer rubriker på inläggen? Ibland kanske de inte riktigt stämmer med texten? Ofta, nästan alltid (när det är på engelska i alla fall) är det en snutt ur en sång, kanske med något ord utbytt. Jag tänker liksom att det kan finnas läsare som är hemma och har tråkigt och då kan lägga lite tid på att försöka luska reda på vilken låt jag tagit det ifrån. Så jag fixar helt enkelt lite kluringar till er. Varsågoda! Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar