onsdag 27 februari 2013

Vi är på gång

För ungefär 3 veckor sedan skickade jag in papper till Försäkringskassan så att de kan fastställa min SGI. Har inte hört något sedan dess och det har inte dykt upp något på Mina sidor. Det är ju nästan 2 månader kar tills jag ska gå hem men jag vill gärna vara ute i god tid. Försäkte hitta hur lång handläggningstid men kom istället in på olika forum där massa folk skrev att de skickat in papper som "inte kommit fram". de har då fått begära nya papper från arbetsgivaren och allt har tagit en himla tid så de har inte fått pengar i tid. Jag blir orolig när jag läser sånt!

Så jag ringde Försäkringskassan idag. Stod väl i kö en kvart vilket jag tycker är helt ok, tycker faktiskt de har bra telefontider och svarstider, med tanke på hur många som ringer.

Det visade sig i alla fall att de hade tagit emot mina papper den 5/2 men inget beslut hunnits fattas än. Jag hade visst skickat in papprerna väldigt snabbt;) Så det är på gång. När jag fått beslutet ska jag ansöka om föräldrarpenning från den 15/4, mindre än 2 månader kvar! (Längtar)
Jag vet att ni ser den här bilden varje gång ni loggar in på bloggen. Men man kan väl aldrig trötta på
att se det lilla miraklet? Han är inne i min mage, precis nu. Kan ni förståå det?

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild!
    Jag har en fråga, jag läste här att du gjort glukosbelastning, jag ska göra den imorn, är det man dricker trög eller lättflytande? Är det väldigt äckligt?
    Jag känner ingen som gjort det och hittar inte så mycket info på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lättflytande. Smakar som citronsaft fast vääldigt sött. Jag är rätt känslig när det gäller att dricka äckliga saker, men det var inte så illa som jag trodde. Hoppas allt går bra! Ta med dig någon tidning eller bok att läsa;)

      Radera
  2. Tack så mycket för infon! Ja jag är också rätt känslig med sånt man dricker eller äter, tur man är gravid utan illamående iaf! Jo, jag har förstått att det blir rätt tråkigt där i 2 timmar annars.

    SvaraRadera