torsdag 14 februari 2013

For your body, for your mind

Nu är jag hemkommen efter ett gympass och besök hos mamsen. Ska snart se på Lyxfällan för att avskräckas från att shoppa.

Mina träningsrutiner har ändrats lite sedan innan jag blev på smällen. Så här kan ett träningspass se ut nu:
*15 min uppvärmning på walker eller motionsband, ca 7km/h.
*5 olika styrkeövningar (x 5 set) för en muskelgrupp. 1-2 muskelgrupper per gång.
*Streching

Det tar allt som allt 45-60 minuter och efter det är jag slut i kroppen. Innan orkade jag tyngre och mer.
Det blir väl en 3 sådana här pass i veckan och ett body balance pass. Ibland går jag på andra pass istället för att styrketräna själv, t.ex body pump eller indoor walking.

Att jag tränar nu har inte med vikten att göra. hade jag velat undvika att gå upp mycket i vikt hade jag fått ändra kosten istället. Det handlar om att jag vill att min kropp ska orka sig själv under graviditeten och förlossningen. Jag vill även hålla igång så det inte blir så svårt att fortsätta med träningen efter bebis kommit. Sedan blir jag piggare av det. Inga nackdelar liksom:)

Den här bilden passar ju egentligen inte alls... Men mamsen bjöd på alla hjärtans dag fika och
hade gjort en miniblåbärshjärtpaj. Och jag är inte den som tackar nej! (På gott och ont)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar