söndag 3 februari 2013

V 28

Det är söndag idag, vilket innebär att vi går i i en ny vecka. Vecka 28 idag! Nu är det bara 90 dagar kvar tills bebis är beräknad att titta ut. Den kommande veckan är sista veckan i andra trimestern, sedan går vi in i den tredje. Det känns som att det går så himla snabbt nu, jag är ju snart i v 30! Jag har alltid tänkt att v 30 är riktigt långt in i graviditeten, och nu är jag snart själv där.

De kommande veckorna är visst en kraftig tillväxtperiod för bebisen, då kanske min mage får en växtspurt. När magen blivit lite större ska vi ta gravidbilder (själva) så jag längtar :) Nu drömmer bebis när han sover. Undrar om vad? Mörker och en massa ljud, det kan väl inte vara så mycket annat va, hihi?


Sedan jag blev gravid har jag gått upp 11,5kg. Måttet runt brösten har ökat med 14 cm och runt magen 16 cm. Big mama!
V 8
(det är inte bröstvårtan som syns utan mitt finger)



20 veckor senare.
Jag är faktiskt glad över att jag inte börjat svanka, hållningen håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar