lördag 23 februari 2013

There you are!

Vi var ju hos barnmorskan i måndags och hon klämde i magen för att känna hur bebisen låg. Jag tyckte det var lite obehagligt då men nu har jag mer och mer själv börjat känna efter hur lillen där inne ligger. Fast jag klämmer ju inte hårt såklart! Men trycker för att se var det är mjukt och var det är hårt. Jag och Patrick brukar kunna hitta hans ställningar nu, fast vi vet inte vad som är huvud och vad som är rumpa:)

Men det känns så mysigt att veta var och hur han ligger, då klappar man liksom på rätt ställe. Jag tycker att han blir piggare och piggare allt eftersom veckorna går. Tänk att det finns tjejer som föder barn utan att ha vetat att de varit gravida. Hur kan de missa sparkarna? Stackarna, det är det härligaste som finns ju!

Igår tror jag bestämt att bebis hade hicka, 2 gånger. Jag har inte känt det förut, men nu var det som ett jämnt bultande. Så antingen låg han där inne och höll takten, eller så hade han hicka:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar