onsdag 20 februari 2013

Up for a ride

Imorgon ska jag åka till Ikea. Jag gjorde en mini-inventering nu på bebissaker. Vi har många platstad frotté, lakan och sängkläder. Tror ni man behöver dubbla uppsättningar täcke och kudde till spjälsängen?

Jag passade även på att bädda i barnvagnen. Ska ta och sätta dit "vagnmobilen" en dag med så är den redo att köras! Vad tror ni förresten om åkpåse? Bebis kommer ju nu till sommaren och då har vi kudde och filtar. Då behövs väl ingen åkpåse förrän till hösten när det blir kallt?

2 kommentarer:

  1. Vänta med åkpåse till hösten/vintern. Den fungerar mycket bättre när de sitter. MIn lillkille är 1 nu och han blir varm och go i sin åkpåse.
    Började följa din blogg för ett tag sen, väntar mitt andra barn i juli.

    SvaraRadera
  2. Säger som ovan kommenterare, ni behöver ingen åkpåse under sommaren. Min son föddes i oktober och inte ens då hade vi åkpåse, (det var iofs en varm oktober), körde med fleecefiltar - de ligger ju nerbäddade och det blir rätt varmt i en barnvagn.

    Vi hade inte kudde alls till sonen i början, han började använda den när han var lite större - och då har det varit bra att ha två uppsättningar för det kräks och dreglas en del :-)

    SvaraRadera