söndag 17 februari 2013

V 30

Ja, idag är det. Dagen D. Dagen som verkat så långt fram är nu här. Vi går in i v 30. Det är bara 10 veckor kvar av graviditeten! Det känns som att det kommer gå jättesnabbt, jag vill ju njuta av magmyset liiite till:)

Nu väger lille bebben ungefär 1.5 kg, och ska alltså fördubbla sin vikt nu de sista veckorna.

Bebis har varit vaken och rört sig mycket denna veckan. Snart tror jag att jag kommer att känna mer förflyttningar än buffar, eftersom det börjar blir trångt där inne. Jag önskar att jag hade ett eget ultraljud här hemma, eller at navlen var ett titthål. ibland blir jag så nyfiken på hur bebis ligger, det kan buffa till överallt!

Kissandet har börjat bli lite överdrivet denna vecka, det har varit rätt lugnt på den fronten veckorna innan. Kanske har bebis bytt position. Som jag skrev här om dagen har jag också börjat svettas mer, fräscht! Annars mår jag fortsatt bra. Jag ska fråga BM om den ömma fläcken på magen imorgon, men jag är inte så orolig.


Så här ser en v 30 mage ut:
Min älskade gosemage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar