måndag 29 juli 2013

3 månaders vaccination

Imorse fick min lilla älskling sin första vaccination. Jag hade så ont i magen påväg till bvc, samma nervositet som inför förlossningen! Vi mätte honom innan  och redan när vi tog av honom kläderna blev han ledsen. Han märkte nog på oss att något var på gång.. Men han blev glad efter en stund och vi hann leka lite innan det var dags för sprutorna.

Han fick sitta i mitt knä med benet fast mellan mina lår. Första sprutan blev han ledsen men tröstades ganska snabbt av nappen och en leksak. Andra sprutan tog  han i massa när han skrek men det gick snabbt att ta den. Efter bara någon minut  somnade han i min famn. Vår stackars älskade lilla plutt! Men allt gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra, han blev inte alls så ledsen som jag bävrade för. 

Hoppas inte han kommer få feber, men än så länge känns han som vanligt. Möjligtvis lite tröttare. Hoppas inte heller han är långsint och är att på oss för att han fick ont och vi inte gjorde något åt det;) 2 månader kvar tills nästa omgång..

Idag var plutten 59cm och vägde 5600gram. Han har alltså blivit 12 cm längre och 2600 gram tyngre sedan han föddes!
Ett plåster på varje lår:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar