onsdag 10 juli 2013

Bärsele

Vi har en bärsele från babybjörn. Den har räddat oss många gånger och tack vare den ser det inte (alltid) ut som en svinstia här hemma. Jag har alltid med mig den när vi går med vagnen eftersom Emilio ibland kan tröttna. Han somnar nästan alltid när han hänger i den! Tillsammans med skötbordet är det vårt bästa köp.

Vi köpte den under graviditeten på Gekås för ca 600 kronor. De hade några olika så vi tog ett välkänt märke. Vi jämförde dock modellerna vilket var lite synd. Den här går att ha på magen eller ryggen tills barnet är flera år ( om man orkar bära de så länge ). Det tråkiga är att den bara hänger på ens axlar. Det finns modeller som även knäpps runt magen så tyngden läggs på höfterna. Jag får verkligen ont i axlar och rygg av denna efter en stund!

Jag rekommenderar er absolut att köpa en bärsele ( ej testat sjal) men köp en ergonomisk!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag letar efter vilken sorts bärsele jag ska köpa till min bebis. Men denna, med märket babybjörn, från gekås var bra? Vilken modell är det? Svara jättegärna på min mail: petronellaloden@hotmail.com då jag hittade din blogg genom att googla och troligen inte kommer hitta tillbaka igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Petronella! Ja har mailat dig men svarar här också:)

      Vi köpte en Babybjörn Original på Gekås och använder den jätteofta. Dock så skulle jag nu i efterhand rekomendera att köpa en som man även kan knäppa runt midjan. Vår fungerar som en ryggsäck fast tvärtom, jag axlarna får ta mycket stryk när man använder den länge och ju tyngre bebisen blir. Det finns Babybjörn där modellen heter Miracle med midjebälte, då avlastar du rygg och axlar.


      Men som sagt, vår fungerar jättebra och har varit guld värd i affärer, hemma eller när lillen inte vill åka vagnen:) Hoppas ni hittar en ni blir nöjda med!

      Radera