torsdag 4 juli 2013

Jogga jogga joåågga!

Jag tog mig en joggingrunda med vagnen innan. Emilio var vaken och började gnälla rätt snabbt så jag struntade i långrundan och tog kortrundan istället. Fick göra 6 stannaochsättainnappen/tröstpauser men när jag nästan var hemma igen hade  han somnat. Jag ville ju gärna fånga ögonblicket så jag tog samma runda igen. Jag joggade hela tiden bortsett från en lång uppförsbacke. Det går inte snabbt att jogga med vagnen men det går i alla fall framåt. När jag var klar flåsade jag lika mycket som Emilio när han äter ( ett stön efter varje klunk )

Sedan jag blev mamma har jag provat 3 olika varianter och tänkte här berätta om dom:
1. Jogga ute med barnvagn. Du slipper ha barnvakt, folk tycker du är duktig och det är okej att springa sakta eller rent av börja gå- du har ju nyligen fött barn! Tyvärr kan detta även bli en nackdel om du inte är disciplinerad! Det är även lätt att man hänger lite på vagnen och inte har så bra hållning. Även svårt att springa snabbt. Men OM din bebis är på bra humör (alltså sover) är det himla mysigt!
2. Springa ute utan vagn. Det finns mycket att titta på och du måste springa klart rundan för att ta dig hem. Kanske springer extra fort för att hinna hem till din eventuellt vakna bebis. När folk kör förbi dig sträcker du lite extra på ryggen och när du ska förbi en gående spurtar du lite extra.
3. Springa på motionsband. Du håller koll på hur långt och snabbt du springer, kan själv justera backar och ofta kolla på tv samtidigt. Men blir det inte extra jobbigt att springa när du ser exakt hur långt du har kvar? Du blir i alla fall motiverad att springa fortare än fjortisen bredvid. Är det däremot en atlet du ställt dig bredvid får självförtroendet sig en törn. Men när du ändå är på gymmet och springer kan du även passa på att lyfta lite vikter. 

Jag har kommit fram till att jag bäst gillar alternativ 2!

Ni gillar svettbilder va? Tänkte väl det.

1 kommentar:

  1. Det är jätteskoj att följa din träning o läsa om hur gravidkilona åker av! Så smal du blivit! Väldigt motiverande för oss andra :) mer sånt! + Emilio så klart :)

    SvaraRadera