söndag 8 september 2013

Bullmamma

När jag tänker på mig själv som mamma så vill jag uppfylla följande kriterier:

* Vara den som alla barn leker och har skoj hos, inomhus och utomhus. Arrangera lekar och vara med att leka dom!
*Men samtidigt ha det fint och städat hemma.. Inget smutsigt snuskhem, de andra mammorna ska kunna skicka hit sina barn och veta att de kommer hem mätta, hela och rena.
* Vara den coola mamman som Emilio kan prata med om vad som helst.
* Men såklart ingen fjortismorsa som ger ungen öl vid 15 års ålder!
*Vara en bullmamma. Det ska alltid lukta nybakat hemma hos oss, på helgerna ska familjen pyssla och baka.
* Men vill ju även vara en vältränad hot mama som plutten slipper skämmas för. Och barnet ska ju aktiverad, vi ska vara i skogen och spela fotboll på helgerna..

Hmm... Går detta att kombinera tror ni?

Idag har jag i alla fall börjat öva på att vara ek bullmamma. Dels så har jag fikat när vi myst hos kompisar (alla andra gjorde ju det! Sämsta undanflykten jag vet. Jag har ingen självdisciplin. Men det var i alla fall gott!). Men nu håller jag även på att baks bullar:) Det är pappsen i huset som beställt det eftersom han fyller år imorgon. Han önskade finbesök på jobbet och fika till sina elever, och det kan man ju inte säga nej till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar