tisdag 10 september 2013

Föräldraträff

Idag träffades föräldragruppen på bibblan. Bibliotekarien pratade om varför det är så bra att läsa för små barn, och visade lite böcker. Jag tycker det är jätteintressant med läsinlärning och skrev mitt examensarbete om läslust. Det är jättebra att tidigt börja att läsa, både små sagor och rim och ramsor:) Vi brukar egentligen ses på onsdagar men det blev ändrat denna veckan. Nästa tisdag hoppas jag att vi kan komma iväg till babyrytmiken, fast det beror ju lite på när Emilio vaknar. 

Det blev förresten ingen skillnad på Emilios sömn inatt heller, även fast han fick ersättning igårkväll. Han vaknade många gånger inatt och ville snutta. Jag har ju inget tålamod att höra honom gnälla på natten så jag ger honom bröstet direkt. Men han kan ju omöjligt bli hungrig så ofta. Fick ett tips av en av er läsare, tror jag snart får ta tag i det här med nätterna. Det kanske bara är någon tillväxtfas men förmodligen vill han bara ha närhet och inte mat. Får börja prova med napp och mys till att börja med:)

Nu ska plutten och jag åka in till stan för lunch och shopping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar