onsdag 11 september 2013

Hundringen

Det träningspass jag ser minst fram emot i veckan är konditionsträningen, i alla fall om jag ska springa. Ska jag gå på pass är det såklart roligare, men ofta är passen precis den tiden som jag lägger Emilio. Men idag läste jag en träningsblogg där det stod om"hundringen", och blev jättesugen på att testa!

Det går ut på att man gör 100 repetitioner av en övning (uppdelat på så många set som det tar helt enkelt). Man gör så många man orkar, pausar, gör så många man orkar och fortsätter tills man nått 100. Sen går man över till nästa övning. Det ska inte vara för lätta vikter, man ska orka göra ungefär 10-12 repetitioner i första omgången. Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara!

Detta tänkte jag köra ikväll. Man kan ju välja vilka övningar man tar helt själv. Jag vill gärna köra igenom större delen av kroppen så jag tänkte mig:
100 dips
100 bicepscurl
100 axelpress
100 benböj (med viktplatta)
100 rygglyft
100 armhävningar

Detta borde ju hinnes med på en timme, då har jag ju 10 min per övning på mig och så lång tid borde det inte ta. Kommer en utvärdering ikväll, hoppas på svett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar