måndag 9 september 2013

Vecka 9

Nu börjar det bli jobbigt och motivationen är inte alls lika hög som tidigare. I 9 veckor har jag kört det nya träningsupplägget och tänkt på kosten. De första veckorna hade jag totalt sockerförbud, men det är såå svårt nu. Denna veckan fikade jag ett par gånger, det är ju så otroligt gott! Men jag ska verkligen försöka skärpa mig, även med resten av maten. Men det är inte alls så att vi äter så onyttigt, men det kan ju bli bättre. Jag äter bra saker under dagarna men till middagarna får vi kanske spara lasange och paj och sånt till helgerna.

Träningen går i alla fall bra. Jag styrketränar 3 dagar i veckan och kör konditionsträning en dag (oftast löpning). Så här delar jag upp styrketräningen:

  • Rygg+bröst
  • Armar+axlar
  • Ben+mage
Jag har blivit starkare sen jag började och mer säker på övningarna. Det blir ju även lite förbränningen av barnvagnspromenaderna, i veckan blev det ca 2 mil.

Jag väger mig varje dag men jämför vikten måndag till måndag. Jag har märkt att jag väger minst tis-ons och går upp på helgen. Förmodligen för att det blir större portioner då. Men det fungerar ju inte så att äter man nyttigt en dag väger man lite dagen efter och vice versa, man får ju kolla över hela veckan om man lyckats förbränna mer än man stoppat i sig. Jämfört med förra måndag så står vikten på detsamma.

Jag hoppas nu att jag kan motstå veckans frestelser, det blir ju kalas för papi!


Rätt meningslös bild egentligen va? Posar i ett omklädningsrum liksom, haha?
Men det är mest för att visa att jag faktiskt varit på gymmet;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar