tisdag 24 september 2013

Byta blöja på natten

Innan har Emilio aldrig gjort annat än att kissa på natten, men den senaste veckan har han gjort nr 2 två gånger nattetid. Jag har hört det och inte haft hjärta att låta honom ligga kvar i blöjan. Så vi har fått gå upp och byta mitt i natten. Vi har en nattlampa i badrummet så att vi ska slippa tända men han blir ändå pigg och glad när han kommer upp på skötbordet. Det är så svårt att få honom att somna om efteråt! I vanliga fall somnar han ju med detsamma när han äter men om vi väl tagit oss upp ur sängen så är det inte lika lätt. Inatt kl 5 efter blöjbytet var han så pigg och tyckte jag var tråkig som la honom mellan oss i sängen. Han pratade och smågnällde. Patrick som jobbar fick gå och lägga sig i gästrummet. Jag hade absolut ingen ork att vagga och greja så jag la ner honom i hans spjälsäng. Han pratade lite och efter kanske 20 minuter somnade han.

Hoppas inte detta blir något återkommande. Jag har hört att om man helammar så gör det inget om bebisarna ligger med bajsblöja på natten. Men eftersom Emilio får små smakportioner, och jag tycker det låter vääldigt obekvämt att ligga med full blöja så byter vi om det behövs. Vi köpte förresten Pampers nattblöjor med ett extra skydd men de läcker mer än alla andra blöjor vi testat, jätteskumt! Jag tror det beror på att de är rätt hårda och inte sitter så bra runt låren. Lillen är ju inte direkt stilla på natten, han kan vrida sig hit och dit och sparka upp benen, och när han äter sparkar han gärna mamma i magen:)

2 kommentarer:

  1. Vi har alltid en storlek större på blöjorna på natten. Det gör att det tar längre tid innan de blir fulla på kiss och läcker :)

    lindatunstrom.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har vi börjat ha, men man får dra åt dem ordentligt så att de sitter kring låren! Sen väger de flera kilo på morgonen haha:)

      Radera