måndag 2 september 2013

Vecka 8

Nu har det gått 8 veckor sedan jag bestämde mig för att försöka komma i form. Jag gjorde en summering efter en månad och tänkte göra det idag också. 

Men första och främst ska jag berätta om föregående vecka. Jag har gått upp 3hg men det gör mig inte så mycket, vikten är inte det viktigaste eller bästa att gå efter. Denna veckan har jag ätit bra förutom 3 saker: mörk choklad, pizza och cheesecake. Jag känner inte att jag har samma självdisciplin som de första veckorna. Huvudsaken är att man inte ger upp och skiter i allt bara för att man ätit onyttigt. 3 mål av 35 denna veckan var dåliga, det är inte så mycket i det stora hela. Men jag ska såklart försöka göra bättre ifrån mig denna veckan:)

Jag har styrketränat 3 dagar och kört kondition i form av ett danspass. Har sammanlagt gått 2 mil och 2 km med barnvagnen.

Hur som helst mätte jag mig idag. Första månaden var det ju jättebra resultat där bl.a midjemåttet minskat med 7 cm. Nu skriver jag ut skillnaden från de senaste 4 veckorna:

Vikt: -0,6 kg
Bröst: -2cm
Midja: -2cm
Mage:-4 cm
Lår: -1cm
Arm: -1cm

Äntligen börjar det hända lite med magen, men låren går det långsamt med! Nu känns det lite som att jag kommit halvvägs tidsmässigt eftersom jag ville vara i form till min 25 årsdag. Det är 2 månader kvar och jag har hållt på i 2 månader. Hoppas jag orkar hålla ut med kosten, det kommer ju inte bli helt sockerfritt, bara det blir väldigt sällan så är jag nöjd. 

2 kommentarer:

  1. Så kul med så bra resultat, grattis och bra jobbat!! Jag går också mer på centimetrar än på vågen, väger man sig nyammad lär man ju väga mindre än när man inte är det så jag litar inte helt på vågen även om den är en måttstock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hade jag bara gått på vågen och sett att jag inte ens gått ner ett kilo på en månad hade jag inte alls varit nöjd, men när man mäter ser man ju hur kroppen förändras:)

      Radera