onsdag 4 september 2013

Ersättning och föräldrargrupp

Igår köpte jag baby semp 1 ersättning, vi ville se om Emilio blev mättare och sov längre på det. Han har ju vaknat så många gånger de senaste nätterna.
När Emilio började bli hungrig igårkväll satte jag igång tekokaren med vatten till ersättningen. När jag skulle skaka flaskan med pulvret blev det sånt tryck så jag sprutade ner halva köket! Jag trodde inte det skulle ta sådan tid för flaskan att svalna men det tog jättelång tid, skulle ha förberett det långt innan. 

När jag skulle ge honom flaskan var det fortfarande sånt tryck så jag sprutade ner både plutten och väggen bakom honom, stackaren! Första klunkarna han tog blev han ledsen av. Jag vet inte om han tyckte det fortfarande var för varmt eller om det bara var smaken som var annorlunda. Sen gick det i alla fall bra. Jag hade blandat 150ml och han drack 100ml och somnade sedan gott. 

Jag var inställd på att få sova många timmar så gick och la oss lite tidigare än vanligt, för att verkligen få sova länge liksom. Lite efter kl 10 gick vi upp men då vaknade Emilio av oss och blev inte nöjd förrän han fick bröstet. Han ville inte dova i egna sängen efter det så vi la tillbaka babynestet i vår säng. Där sov han faktiskt jättegott sen, vaknade bara 2 gånger för mat och sov till halv 8. 

Jag vet inte varför han sov bättre inatt, om det var för att han låg nära oss utan att störas av att vi vände oss och så eller om det berodde på något annat. Men det kändes som att ersättningen varken gjorde till eller från så det känns ingen mening att fortsätta med det. Det känns inte som att hungern är problemet. De nätter han vaknar ofta tror jag inte beror på hunger utan att han sover oroligt. Vi får väl helt enkelt testa oss fram!:)

Idag var det första föräldrargruppsträffen efter sommaruppehållet, fast vi har setts ett par gånger själva under sommaren. Men det var kul att se vad alla vuxit. Emilio är den yngsta i gruppen och den äldsta är 4 månader äldre än honom. Idag pratade barnmorskan om barnsjukdomar, tidigare har vi pratat om mat och barnsäkerhet. Det håller på mellan 9.30-11 men vi mammor satt kvar efteråt och pratade. Klockan halv 1 fick de slänga ut oss för då var nästa grupp på G hihi:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar