måndag 13 januari 2014

Ändra kosten

Tänkte uppdatera er lite om hur det går med kost och träning! Träningen rullar på, förra veckan blev det 3 dagar då jag sprang, dansade zumba och tränade bodystep och bodypump. Denna veckan nog något liknande, idag var jag på bodyattack som var sjukt jobbigt! Måste fortsätta gå på det och förbättra kondisen ännu mer. 
Julklappskläderna

Min sambo Patrick tränar väldans mycket och är en riktig biff, hihi! Förra veckan började han på ett nytt kostschema där det är uträknat precis vad och hur mycket han ska äta. Han gjorde storkok och åt matlådor och jag fick laga egen mat. Inte så kul, blev typ hamburgare och sånt som går snabbt. Så jag tänkte haka på hans mat när det gäller lunch och middag, så att vi kan laga varje dag som vanligt:) Blir mycket lax, kyckling, torsk och nötfärs. 
Dagens frukost: kvarg blandat med mjölk, vaniljprotein, blåbär och frukt
Våra goa laxfileer 

På tal om mat. Innan idag åt vi lax, ris och grönsaker. Jag mixade ihop lite av vår mat till Emilio fast kokade hans laxbit för sig. Vår mat blev god men inte hans alltså, haha stackars barn! Ingen smak och mjölig konsistens! Han åt av det men var ju inte direkt överförtjust. Det blev ganska mycket så jag ska experimentera med sörjan och göra den ätbar ikväll tänkte jag. Tänkte även göra lite andra rätter till honom och efterrätter :)

3 kommentarer:

  1. Hej hej! När jag lagar mat till min lilla Selma på 8 månader har jag i frysta örter, dill mm. Väldigt smidigt o gott verkar de som:) Har haft i vitlök o chili också o de går hem här iaf!:)
    Tack för en bra blogg! /Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för tipsen, jag tycker det är svårt att veta vilka kryddor att ha i! Kram

      Radera
  2. Vad duktig du är! Jag försöker hitta motivationen för att träna men den är som bortblåst! Har du något tips?

    SvaraRadera