torsdag 16 januari 2014

Träna rumpan

Nu är jag hemkommen från ett sent rump/benpass. Det är ett faktum att rumpan blir platt efter en graviditet, så lite träning skadar då inte;)
Idag körde jag nästan bara squats och utfall, fast lite olika varianter. Tidigare när jag tränat en har jag haft mycket mer vikter men inte alls gått lika djupt ner. Nu gick jag verkligen ner djupare än 90 grader, och det kändes verkligen skillnad: att det tog mer och att det tog rätt.

Det här tränade jag:
* Vanliga squats utan vikter. 3x15
* knäböj med stång 20kg. 3x10-12
*breda knäböj med stång 20kg. 3x10
*utfall med 8kgs hantel. 3x10/ben. 
*squathopp. Stå på en stepbräda och gå ner djupt med knäna, pressa ifrån med tårna och kom upp i ett upphopp. Landa djupt. 3x10. 
* framsida +baksida lår i maskin
*pumpa ur det sista!:) innan jag gick hem pulsade jag bara ner i utfallsposition så många gånger jag orkade.

Passet tog knappt 1 timme och jag är verkligen helt skakig och svullen i benen nu. Härligt härligt, hoppas bara jag kan gå i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar