måndag 27 januari 2014

En lugnande resa

Hemkommen från gymmet, lagat matlådor, diskat och duschat. Jag som aldrig kolla på tv tänkte se Morgan och Ola-Konny, jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att se men ändå så kul:) Tyvärr var det ingen mottagning på 5:an så jag får väl se det på play senasre istället. Men på tal om dessa män så ska jag till Ullared på lördag. Patrick som inte ens gillar Gekås var där 2 gånger förra året och jag ingen. Fubbigt, jag vet! Denna gången är det han och plutt som stannar hemma medan mamsen får en lugn dag. För när jag tänker efter blir det ju lite som en semesterdag. Visst får jag stiga upp kl 5 men det är inte så stor skillnad mot vad jag gör övriga dagar i veckan. Dessutom kan jag sova hela vägen upp, alltså ytterligare 3 timmar. Rena rama lyxen! Jag har varit på Ullared en gång om året sedan jag föddes (mamma tog dit mig ett par månader gammal. Förra året var undantag) och sovit alla gånger utom en. Då åkte vi med ett par kompisar och jag kände mig tvungen att vara social. Men då hade jag gjort egna korsord och förberett lekar så att tiden skulle gå fort, haha. Men jag hittar alltså inte ens till Ullared trots att jag varit där minst 25 gånger.

Januari och februari är de lugnaste månaderna på Gekås, det har min mamma kollat upp. Men även om det skulle vara mycket folk på lördag så ska jag bara strosa omkring och impulshandla lite ditt och datt. Ingen stress, så skönt! Jag ska vara den där jobbiga som går framför dig med vagnen, sakta, mitt i gången så att du inte kommer förbi. När du harklar dig och börja köra på mig i baken ska jag inte låtsas om dig. När du till sist irriterat ryter: men ursäkta! så ska jag säga: äh, lugna ner dig lite, ingen brådska. Nån gång måste man ju vara den personen också.:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar