måndag 27 januari 2014

Förskola 2

Imorse hälsade vi på den andra förskolan vi funderar på. Den ligger nära oss och jag gick själv där när jag var liten. Den förskolan vi var på förra veckan blev jag ju så förälskad i att vi sökte plats där redan samma kväll. Man valde ett förstahands- och andrahandsval. Fastän vi då sökte 7 månader innan det är dags för inskolning verkar det som att vi var ganska sent ute. Det lät lite så när jag pratade med dem som hade hand om ansökningarna. 

Jag hade hoppats att de andra förskolorna vi skulle titta på skulle kännas lika bra så att det inte skulle spela någon roll vart vi hamnar. Men jag blev ganska besviken idag tyvärr. Den var väldigt stor skillnad på lokalerna. De förra veckan var stora fina och väldigt barnanpassade med mycket kul och lek. De idag var små med väldigt lite saker. Sen verkade det inte som att de hittade på så mycket.. Det som var bra var att de hade egen kokerska och fin uteplats. Men ni vet man får ju alltid en känsla och den var sådär. 

Imorn ska vi besöka den sista förskolan vi haft på vår lilla lista, men nu hoppas jag verkligen att vi kommer in på vårt förstahandsval! 

3 kommentarer:

  1. Hej! :) undrar lite hur ni går till väga när ni besöker olika förskolor om ni tar kontakt mes förakolan själva lr om det finns nått system i er komun som man kontaktar då? Vill också kollanrunt massa på olika innan man bestämmer sig. Mvh Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har själv ringt runt till förskolorna och frågat om vi får komma. En del tyckte det var jättebra att vi ville titts innan vi bestämmer oss medan den ena verkade tycka det var lite jobbigt. Men det säger ju mer om dem än om oss tycker jag! Jag är verkligen glad att vi kollar innan annars hade vi valt helt annorlunda. Å andra sidan kanske man inte vetat vad man går miste om ifall man inte får sin favorit;) kram

      Radera
  2. Åh va bra då ska jag också sätta mig o ringa runt o hoppas på att man får komma ;) men som du säger de säger ju mer om dem än om oss :) nej de är sant då äre bara hålla tummarna för att man får sin favorit! ;) hoppas ni kommer in på den ni helst ville ha! tack för svar! Kram

    SvaraRadera