tisdag 14 januari 2014

Läkarbesöket

Jag var på Novakliniken idag och träffade en bra läkare. Jag fick berätta hur det kändes och han undersökte mig. Det gjorde ont på vissa ställen, men även han sa att allt hade läkt bra och var som det skulle. Det är ingen mening att operera eller klippa upp, för då vet man inte hur det läker och det kan göra saken värre. Han sa att hade han bara undersökt mig utan att veta varför jag var där skulle han inte haft en aning om att jag haft några problem. Han sa att om man har samlag tidigt efter förlossningen så att det gör jätteont så ställer hjärnan in sig på det framöver och gör att hela kroppen omedvetet spänner sig. Gör det, som nu, lite ont så förvärras det av att man inte slappnar av helt och hållet. En del av det är alltså "psykiskt".

Nu vill jag inte gå in på alla detaljer om vårt privatliv här som ni kanske förstår, men det finns i alla fall inget direkt att göra. Fortsätta med bedövningssalvan och vänta ut det onda typ. Försöka slappna av helt och hållet. Det känns både bra och dåligt. Bra att det har läkt och att allt är ok förstås, men det hade ändå varit skönt att ha en "riktig" orsak eller hur man ska säga. Jag är i vart fall glad att jag gick till en till läkare och undersökte mig, för även om den första läkaren hade rätt så var jag inte nöjd med hans bemötande. Är du i samma sits tycker jag absolut att du ska begära en till undersökning, det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar