onsdag 8 januari 2014

Ut med julen, in med....?

Första dagen på jobbet idag och jag kom in i det väldigt snabbt, det kändes nästan som att jag inte varit borta alls. Imorgon sätter det igång på riktigt, då börjar eleverna och det blir längre dagar för mig att vara ifrån Emilio. Men jag har tänkt att försöka komma ifrån jobbet så tidigt som möjligt och sitta med planering och rättning på kvällarna när han sover istället. Vill ju träffa honom så mycket som möjligt!

Emilio och farmor hade haft en toppendag. Han hade varit så nöjd och inte gnällt en enda gång, lekt och busat och ätit massa. Alltså skött sig bättre än när han är med oss haha! Han hade inte sovit så mycket men inte blivit tröttgnällig för det. Efter vi kom hem och han nästan höll på att pussas sönder somnade han snabbt i min famn. Lilla hjärtegullet, så stolt man blir över honom och vad man kan sakna honom snabbt!

På bara ett par dagar så har vår prins börjat varva ålandet med riktiga krypningar och börjat ställa sig upp mot allt. Ett tag framöver får det bli att vara kvar i sovrummet tills han somnat om kvällarna, annars får man gå in och lägga ner honom igen nonstop. Men vad gör väl det, efter en stunds kli på ryggen och smekningar på kinden så somnar han gott. Igår städade vi ut julen som lämnade lite tomrum efter sig. Ljusstakar, brickbord och annat känns inte aktuellt att ställa fram i nuläget, de kommer bara skapa merjobb i form av "ajabajja!,nej!, akta!". Jag valde med omsorg vilka saker som får fylla ut platserna oåtkomliga för nyfikna bebisfingrar...:)




Jag veeet att ljuskandelabern står farligt till men jag vill ha kvar den in i det sista:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar