torsdag 23 januari 2014

Kroppen

Ja, denna kropp, detta eviga tjat om kroppen haha! Jag gick upp 23 kg när jag var gravid, men gick efter några månader ner allt + ytterligare 4 kg. Jag har tränat och ätit bra, förutom december då jag tränade lite och åt något sött typ varje dag. Gick upp 1 kg av det, och det gör ju varken till eller från. Vikten är inte det viktigaste, utan hur kroppen känns. Skärpte till mig lite, som alla andra, efter nyår och nu tränar jag 3-4ggr/v och äter okej, fast jag kan aldrig tacka nej till en fika. Det är min Akilleshäl;) Men jag märkte i alla fall snabbt resultat i form av att jag kände mig lite mer "fastare".

För lite mer än 2 veckor sedan slutade jag ju amma, och ända sedan dess har jag känt mig riktigt svullen. Uppblåst mage och lite molande värk då och då. Och det kanske kan bero på lite olika saker. Antingen är det för att kroppen ställer in sig på att sluta amma, brösten kan fortfarande göra ont och läcka ibland. Eller så är det ägglossning på gång, mensen brukar visst komma tillbaka 1-2 månader efter man slutat amma. Sen kan det såklart bero på kosten, att jag är svullen för att jag äter för mycket/dåligt helt enkelt. Kroppen förbränner ju mer när man ammar men jag har inte börjat äta mindre portioner sedan jag slutade. Vikten står stilla, men det är just känslan av att vara svullen. Får nog helt enkelt ta och skärpa till kosten och kanske invänta mensen snart.

Igår blev det Bodypump och idag Zumba, så jag räknar med träningsvärk i helgen. Ska troligtvis åka pulka en dag så det får väl räknas till lite motion, annars får jag nog ta ett gympass till:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar