torsdag 9 januari 2014

Hur kunde jag?!

Usch igårkväll hände något hemskt. Emilio vaknade som vanligt vid 10 för välling så jag flyttade över honom till vår säng och passade på att gå och lägga mig när han fick den. Jag hörde nerifrån att Patrick kom hem från gymmet och tänkte att han nog med skulle lägga sig snart. Efter matningen somnade vi gott. Efter en timme vaknade jag av en hög duns och sen gallskrik! Emilio hade krypit och ramlat ner från sängen!! Jag tog upp honom och började trösta och Patrick rusade upp. Han somnade om efter bara ett par minuter. Jag fattar inte att jag för det första sov ensam med honom i sängen och för det andra inte vaknade när han rörde sig:( Jag känner mig som världens sämsta mamma! Jag låg vaken i evigheter och bara tittade att han andades och smågrät när jag tänkte på hur illa det kunde han gått.

Det känns verkligen hemskt. Han slog sig inte mycket och verkade inte alls ha ont, men jag känner mig så oansvarig.. Känns inte som att jag kan lita på mig själv när jag sover så djupt!:( Usch det här får aldrig mer hända! 
Min stackars lilla älskling är i alla fall sitt vanliga jag. 

5 kommentarer:

  1. Oj, då :( Men sånt händer var o varannan mamma tyvärr. Som tur är har vi ännu, peppar peppar ta i trä, klarat oss från just sängen. Men tror att Charlie har ramlat ner från soffan iaf 2 gånger :/ Du får inte känna dig som en dålig mamma. Du verkar vara världens bästa mamma! Emilio kunde inte fått nån bättre mamma :)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen hemskt när det händer men jag lovar dig att det där var imte sista gången! Du är ingen dålig mamma! Hur mycket vi än vill så kan vi tyvärr inte skydda de små liven från allt. Vänta du tills han het plötsligt klättrar ur spjälsängen eller matstolen. De kommer att slå sig och vi kan bara skydda dom så gott vi kan. Vi kan däremot inte ta emot varenda fall, tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen ingen dålig mamma! kan hända vem som helst!! tycker du värkar vara en helt perfekt mamma till Emilio! blir ibland till och med avensjuk på ditt engagemang ^^
    Ett tips som jag brukar göra när min lilla tjej sover i min säng är att lägga massa kuddar under madrassen längst kanten så det buktar upp massa. Skyddar kanske inte så mycket och hon kan nog krypa över om hon vill men det ger mig lite lugn iaf, och en större chans att hinna vakna =) Och som dom andra skriver de kommer hända olyckor och vi kan bara skydda dom så gott vi kan! Kramkram! =)

    SvaraRadera
  4. Awe, du är ingen dålig mamma... det är ju sånt som händer, men jag förstår att det känns hemskt! Men det är väl så nu när de rör sig så snabbt och tyvärr kan vi inte lyckas fånga dem varje gång. Hoppas du känner dig som en bra mamma nu igen, för det är du! // Madeleine

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för de fina orden, jag måste säga att det känns lite bättre..:) Ja vet ju så väl om att det kommer bli en period av små bulor och annat nu när han kryper, ställer sig upp och så småningom går. Men man vill ju själv ha gjort allt man kunnat för att undvika det..Men man lär av sina misstag som tur är! Kramar

    SvaraRadera