torsdag 23 januari 2014

Jobb

Det är så skönt att känna att det är kul att gå till jobbet. Jag trodde verkligen inte att jag skulle tycka det, eftersom mammaledigheten är det bästa jobb jag vet. Jag trodde att saknaden av Pelle Plutt skulle vara större än fokuset på jobbet. Men när jag väl är här på jobbet så tänker jag inte så mycket på de där hemma, jag har ju fullt upp. Och så vet jag ju att de har det bra:) Men en liten tråkig sak är att det är vissa timmar som man måste vara på arbetsplatsen även per vecka, därför kan jag inte alltid åka hem tidigt och jobba på kvällen istället. Det hade jag gärna önskat. Den stunden på dagen jag saknar lillen mest är på vägen hem i bilen. Det går snabbare att köra hem än att köra hit om jag säger så;)

När jag kommer hem efter jobbet blir det effektiv lek fram till läggdags, då har jag ju laddat hela dagen och pappsen kan behöva en liten paus. Att jobba som jag gör nu hade jag alltid kunnat tänka mig att göra: jobb 2.5 dag och sen långhelg!

Hemdags!

Till den här lilla galningen:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar