söndag 12 januari 2014

Äta själv

Igår kväll hade vi ett par över hos oss på middag, vi bjöd på planka och fruktsallad. Sen kom sällskapsspelen fram med en massa skratt! Lillen var snäll och vaknade inte en gång under kvällen för välling, han höll sig ända tills gästerna åkte hem vid tolv. Att han sen tyckte det var morgon innan klockan fem behöver vi ju inte prata om...:)

Idag hälsade jag, plutt och min mamma på min mormor. Det var ett tag sen vi var hemma hos henne och jag vet inte om det var därför Emilio var så mammig. Jag kunde inte sätta ner honom en sekund utan fick bära hela tiden. Min mamma kunde ha honom en stund men sen var det bara jag som gällde. Lilla morsgrisen! Men nu sen vi kom hem är han i alla fall som vanligt igen, som tur är. Det är tungt att bära honom nu, vi gjorde en egen liten vägning för ett tag sedan och då visade vågen 10kg!

Idag fick Emilio sitta och plocka själv lite med mellanmålet. Vi gör ju både egen mat och köper burkar ibland och i köpeburkarna från 8 månader är det mycket bitar i. Så han har börjat tugga lite mer nu när han äter och det fick han öva mer på innan. Bröd- och fruktbitar serverades, men det mesta hamnade förstås på golvet. Det där pincettgreppet är inget han använder sig av än, snarare
gripklogreppet....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar