fredag 17 januari 2014

Dela upp nätterna

Nu när jag börjat jobba så delar vi upp nätterna. Den som ska vara hemma med plutten följande dag "har hand" om honom på natten, även om båda hjälps åt. T.ex när jag ska jobba: Då matar Patrick honom eller försöker få honom att somna om, och ifall Emilio vaknar innan kl 6 är det han som går upp med honom. Men sen mellan 6 och halv 8 så får Patrick sova medan plutt är med mig när jag gör mig iordning. 

Detta fungerar jättebra och jag kan ju säga att jag är som mest utvilad och pigg de dagar jag jobbar. Det är skillnad att vakna och mata/trösta och bara vakna till några sekunder och sen somna om. På det viset är jag glad att vi slutat amma, för då var det ju bara jag som kunde ta nätterna. 

Lillen somnade på den korta vägen till mormor idag och fick sova vidare inne i soffan där vi kunde se honom:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar