fredag 10 januari 2014

Ny nattplats?

Den stora gungstolen har åkt ut från barnrummet och fått flytta ner till vardagsrummet. Där har jag ju alltid nattat Emilio så nu var jag i behov av ny plats. Funderade på det kanske självklara valet sängen men jag vet inte, det blir svårt att både hålla flaskan genom spjälorna och en bok att läsa och gärna mysa lite. Det får vi ta när han är äldre och har större säng som mamma också får plats i:)

Den nya nattningsplatsen blev i alla fall lektältet. Det är "inrett" med filt, kuddar och gosedjur. Ett riktigt mystält! Både jag och prinsen höll på att somna där inne men när vällingen var slut gick jag in och la honom i sin säng. Pussade godnatt och gick ut. Var beredd på att gå in 100 gånger och lägga ner honom så väntade precis utanför dörren. Hörde att han drog i spjälorna och hamsade men sen blev det tyst och han somnade. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar