söndag 26 januari 2014

Spaghetti och köttfärssås

Att få vakna av sig själv, helt utvilad är en riktig lyx och inget vanligt i mitt liv numera. Men imorse så! Vaknade efter 8, älsklingarna var nere och lekte och jag kände att jag faktiskt inte behövde sova vidare. Gud så skönt!

Idag tänkte jag att Emilio skulle få åka lite pulka här på tomten. Vet inte hur kul det kan vara egentligen men han ska i alla fall få testa. Sen ska vi iväg och hälsa på Anna och stöka till det ordentligt, moahaha! Skön söndag med andra ord.

Igår kväll gjorde jag spaghetti och köttfärssås till Emilio, och det blev så bra så jag tänkte dela med mig av receptet. Det är inget jag själv hittat på utan ett recept från Bonniers bok om barn:)

150g nötfärs 
2 rivna morötter 
1/4 burk tomatsås 
1/2 dl grädde
1msk smör
1 dl vatten

Koka ihop i 5-10 minuter. Koka spagetti, mixa eller klipp stråna och blanda i köttfärsen. Frys in i portionsburkar! Vi fick 7 portioner. Nu funkar inte de vanliga olastburkarna längre, för då får jag använda 2/portion. Så jag har diskat ut några glasburkar och använder de istället. Emilio äter lite mer än en halv burk som en måltid. 

Där sparade vi 70kr sa jag till Patrick igår, och kände mig både lite som en kock och bankman. Ja, för råvarorna kostar ju inget, svarade han då. Eeh, nej!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar