torsdag 23 januari 2014

Min sämsta lögn

Innan kom jag och tänka på en sak som hände för ganska många år sedan som jag tänkte dela med mig av:) Jag hade precis tagit studenten och börjat jobba som telefonförsäljare på ett callcenter. Utöver det så extrajobbade jag lite i en butik. Jag tyckte ju inte särskilt mycket om jobbet som telefonförsäljare, sålde omega 3 och elavtal till stackars folk. Eller nej, jag sålde inte för jag ville inte vara tjatig, jag tackade och la på lika snabbt som de svarat typ. Att jag ens fick behålla jobbet? Men i alla fall så ville jag ju i första hand jobba i butiken när de ringde in mig. Problemet var att de ofta ringde samma dag och jag nästan varje dag redan satt upp mig på schemat på callcentret, så jag fick ofta tacka nej.

En gång ringde de i alla fall ett par dagar i förväg och då hade jag liksom inte hjärta att säga nej, trots att jag redan satt upp mig på det andra schemat. Jag sa bara att det inte var några problem och att jag kommer. Så jag ringde callcentret och sa att jag måste vara ledig den dagen eftersom min mormor fyller år och vi visst ska ha överraskningsfirande med henne hela dagen. De sa ok och allt var frid och fröjd. Det var alltså inte den dåliga lögnen, den kommer nu. När jag väl står där inne i butiken och jobbar så kommer nämligen en arbetskamrat från callcentret in. Det gick så snabbt så jag hann inte ens gömma mig haha!
- Hej Sandra! Men...jobbar du HÄR? Och var inte du ledig idag?
- Eh, hehe, jo..Alltså jag praktiserade ju här när jag gick i skolan..Och sen var vi och firade min mormor idag och då gick vi lite på stan och skulle handla. Och när vi kom in hit så bad dem mig hoppa in och jobba eftersom typ alla andra var sjuka! Så jag kunde liksom inte säga nej..
-Mmhmm....

Hon såg skeptisk ut. Personalen i butiken, som trots mina viskningar hörde oss, såg skeptiska ut. Jag såg nog mest röd och lögnaktig ut.

Haha, jag skäms när jag tänker på mig själv, men man är lite pinsam ibland som ny i arbetslivet! Det var nog i alla fall min sämsta lögn...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar