söndag 19 januari 2014

Snö

Snön är kommen och visst är det fint, jag hade dock kunnat tänka mig att vara utan den ändå... Men om några år när Emilio kommit upp i den riktiga pulkaåldern lär man ju längta efter den:) Emilio mår bra igen idag, lite rinnig i näsan bara. Vi tog vagnen på premiärtur i snön, och det klarade den bra. Jag är glad att vi köpte en vagn med 4 stora fasta hjul, fast å andra sidan vet jag inte hur det är att köra med små svängbara i snön. Kanske inte är så jobbigt som jag hört! Hittills har vi i alla fall bara varit nöjda med vår emmaljunga city Cross, om ni vill ha ett tips;)

Vi fick en chock här hemma innan! En stor jäkla tjäder stod på tomten i godan ro, jag var typ rädd haha! Min kusin blev jagad av en sån här bjässe för några år sedan, stackaren! Vi stod länge och bara tittade på pippin..

Ja och annars då? Imorn blir en kul dag. På förmiddagen ska vi besöka en förskola som vi hört jättemycket gott om och på eftermiddagen blir det mamma/bebisträff. Och på kvällen ska jag svettas på body attacken. Bra blandning på en dag, kul kul!

1 kommentar:

  1. Det måste verkligen vara skönt med en sån vagn som ni har ! :) Måste ändå säga att jag är förvånad över våran lilla Teutonia. Jag trodde att det skulle vara nästan omöjligt att ta sig fram i snö och modd men det går förvånansvärt bra. :)

    Läskigt med tjädern, haha !

    Kram

    SvaraRadera