lördag 25 januari 2014

Underhålla en snart 9-månaders

Jag tycker det är svårt att underhålla Emilio hemma en hel dag. Det behövs oftast minst en aktivitet, om det så bara är att ut och gå eller åka och handla. Bäst är förstås att träffa folk så det försöker vi varje dag:) Är vi borta så behöver man inte hitta på så mycket saker eller ha några leksaker, det räcker ofta att bara inspektera och krypa på upptäcksfärd. Och skulle det finnas några leksaker är de så mycket roligare än de vi har hemma, förstås! 

Men när vi är hemma så är det inte så mycket leksaker som gäller längre. Visst kan han leka en kort stund men han tröttnar snabbt och går vidare till nästa. Snabbt är alla avverkade. Det roligaste nu är att krypa runt och ställa sig mot grejer eller mot mamma och pappa. Även att leta upp alla sladdar i huset, det är han duktig på:)

Han leker olika saker med mamma och med pappa. Med pappa är det kul att rida på nacken och att gå och öppna luckor och andra grabbgrejer, vad vet jag vad de gör om dagarna? Det är inte alls kul att göra sånt med mamma. När jag har honom så brukar jag krypa iväg från honom och säga "ta mig om du kaaan" lite retfullt. Då jagar han mig. Sen byter vi och jag säger "nu kommer jag och tar dig" och klampar med armar och ben. Då blir han alldeles till sig och kryper iväg det fortaste han kan! Samma lek brukar vi göra när han går i gåstolen. Då brukar jag även springa och gömma mig så han får leta upp mig. Jag gömmer mig alltid på samma ställen men det är lika kul varje gång:) Visst kan han vara svår att underhålla ibland men det är faktiskt riktigt roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar