lördag 18 januari 2014

Brösten efter att ha slutat amma

Nu är det ungefär 2 veckor sedan Emilio ammade sista gången. Han ammade så sällan på slutet så det blev ingen stor omställning för brösten. Redan efter ett par dagar kändes de mycket mindre och mjukare och har varit så sen dess. I början hade jag amningsbehå med inlägg av ren vana men nu har jag börjat använda vanlig behå igen.

Men en konstig sak är att brösten har börjat läcka nu igen ett par dagar, oftast på kvällen och morgonen. Dessutom är de ömma, inatt kunde jag inte ens ligga på magen och sova. Jag trodde mjölken var helt slut men tydligen inte! Att de läcker gör inte så mycket, det är ju bara att ha inlägg men det hade varit skönt om de slutat ömma...:)

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Det är precis samma här, Vi har inte ammat på två nätter och mina bröst är som två tomma skinnpåser, haha. Ingenting kvar och det har inte läckt! Hoppas det håller sig så!
    Kram till dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det känns faktiskt skönt att inte ha hårda bomber kvar! Vad kul att läsa en liten uppdatering från dig, allt verkar toppen med dig och Svea!:) kramar

      Radera