tisdag 21 januari 2014

Tack babblarna

Vi startade dagen kl 7 och vid halv 10 var det dags för babyrytmik. Emilio hade inte hunnit sova innan så jag körde lite tidigare för jag tänkte att han kunde få sova i bilen, så kunde jag köra lite sakta och lite extra. Men han somnade såklart inte förrän vi parkerade:) Så lite trött var han allt men hade roligt ändå. Han kommer verkligen bli en sån rackarunge som ska ha alla andras leksaker, han har redan börjat haha! Kryper fram och tittar på sakerna och försöker rycka åt sig dem. Och när han inte får så blir han skitsur!! Efter en trevlig fika åkte vi hem och då sussade lillen gott. Vid 4 tiden började han bli lite trött igen så då jag satte jag oss framför datorn och tittade på Babblarna. La filten om oss och bara mös. Han var så lugn och go så jag spelade låtarna om och om igen i säkert 20 min. Klappade honom i håret, pussade honom på huvudet och bara luktade. Jag älskar sådana stunder. Sen somnade han så jag la mig bredvid honom i soffan och sov jag med. Så myysigt!!

Jag undrar vad det är med barn och Babblarna..Är det färgerna, melodin de faller för? Eller är det bara för att det är det enda tecknade de sett? Jag har försökt visa Emilio annat man det gillar han inte alls. Jag är väldigt tacksam för Babblarna och har här skrivit en tackdikt:

Tack, åh välsignade babbel
för målen vi skola äta utan gnäll
för de gånger vi inte hör en röst så gäll
för lugnet vi skola känna i vår bil
tack vare er kan vi köra mil efter mil

Ja något sånt där. Babblarna hjälper i alla situationer. Kanske ska testa det på skötbordet?:)

3 kommentarer:

  1. Lykke är också helt tokig i Babblarna. Så fort hon hör melodin börjar hon hoppa upp och ner. Precis som Emilio är hon inte alls lika intresserad av andra tecknade serier. Knasigt ! Men skönt att ha dom där Babblarna när man behöver få några minuter till annat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från datorn fungerar det minsann att kommentera.. hmm.. :)

      Radera
    2. Ja det är verkligen tur att de finns! Drygt att det inte går att kommentera via mobben:/ kram

      Radera